7 lutego 2008

Scrolling AdSense

Tekstowe reklamy kontekstowe wyświetlane przez Google na partnerskich stronach WWW można teraz przewijać!

W grudniu tamtego roku rzecz testowo pojawiła się na amerykańskich serwisach należących do sieci AdSense. Dziś zauważyliśmy ją już także na polskich witrynach. Żeby temat zilustrować załączamy screen.


Wygląda to całkiem niewinnie. Jedyna różnica wizualna polega na dodaniu delikatnych znaczników sugerujących możliwość przesuwania… a przewijać reklamy można zarówno w pionie, jak i poziomie.

Wygoda dla użytkowników? Z pewnością po części tak. W końcu ci, którzy świadomie klikają w linki sponsorowane, bo korzystają z tych reklam tak, jak z przydatnego źródła informacji i użytecznego odnośnika skorelowanego z tematyką odwiedzanej strony, nie będą musieli jej odświeżać żeby przejrzeć wszystkie proponowane linki.

Jak takie posunięcie wpłynie na skuteczność reklam? Zobaczymy… W tym momencie nie dysponujemy jeszcze żadnymi własnymi danymi. Nie wiadomo jak scrollowanie reklam wpłynie na efektywność czy na ich cenę. Pewne jest natomiast, że taki sposób prezentacji linków namiesza trochę w statystykach. W takiej sytuacji bowiem może być więcej odsłon reklamy niż odsłon strony, do której jest ona przypisana… Będzie zabawnie ;)

Eksperymentowanie Google z linkami przynosi różne rezultaty. Jakiś czas temu pisaliśmy o zmniejszeniu powierzchni klikalnej w reklamie kontekstowej. Zapowiadaliśmy, że to kiepski news dla właścicieli serwisów współpracujących z Google w ramach Google AdSense. Dzisiaj mamy informacje statystyczne, które to potwierdzają…

Na portalu informacyjnym dla pasażerów linii lotniczych mojeprzeloty.pl, przychód z Google AdSense spadł o kilkadziesiąt procent. Mamy nadzieję, że ten nowy sposób wyświetlania reklam (ze scrollem), który pojawił się wczoraj (na razie tylko na chwilę - testowo) na naszej witrynie spowoduje, że przychody z reklamy kontekstowej Google ponownie nam wzrosną… - mówi Marcin Kryska, właściciel portalu.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

5 komentarzy:

Paweł Rabinek pisze...

Na jednej z moich stron także się to pojawiło. Obawiam się jednak, że im więcej reklam na stronie, tym mniej będą warte, czyli zarobki w dół.

Anonimowy pisze...

scrollowane ogloszenia sa od conajmniej 5-6 miesiecy, to sie kryska obejrzal

bluerank pisze...

Anonimowy Komentatorze czy mozemy prosic o wiecej szczegolow?

Anonimowy pisze...

"Na jednej z moich stron także się to pojawiło. Obawiam się jednak, że im więcej reklam na stronie, tym mniej będą warte, czyli zarobki w dół."

Nie bądźmy takimi pesymistami :) Docelowo na stronach serwisów będzie pojawiać się dokładnie tyle samo reklam, co do tej pory. Jedynie od dobrej woli i chęci naszych użytkowników będzie zależało czy przewiną sobie reklamy i w nie klikną generując przy tym zyski.
Z mojego punktu widzenia przewijane reklamy nie powinny zmienić nic na gorsze i pamiętajmy, że Google nie wprowadzi ich w celach charytatywnych ;)
pozdrawiam

graff pisze...

Pierwszy anonimowy (a może i drugi) ma rację - scroll dostępny jest w strefie PL od minimum 3 miesięcy.