12 września 2008

Raporty geograficzne w Google AdWords

To, że Google wciąż wprowadza mniejsze lub większe zmiany w panelu zarządzania kampaniami AdWords, wie chyba każdy reklamodawca. Ostatnio pojawiła się możliwość generowania nowego rodzaju raportów - Geographic Performance.

Raport jest teraz dostępny w Centrum Raportów AdWords. Pozwala on na wyświetlanie statystyk skonstruowanych na podstawie klucza geograficznego. Narzędzie zbiera informacje o krajach, regionach i miastach. Dane gromadzone są na koncie i przyporządkowywane do określonych kampanii oraz grup reklamowych. Dzięki tym informacjom osoba zarządzająca kampanią ma szansę na lepsze zrozumienie geograficznego źródła, które przyczynia się do generowania ruchu. Ponadto, raport Geographic Performance pozwoli udoskonalić proces właściwego dobierania parametrów kampanii, prowadzonych dla danego regionu geograficznego.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Łukasz pisze...

Ja jeszcze dodam, że niestety w tej chwili raporty te mogą być tylko pokazywane z podziałem na dni "Wyświetl (jednostka czasu): codziennie".

Bardziej przydatne IMHO byłyby dane skumulowane dla dłuższego okresu. Łatwiej byłoby wtedy wykluczać te regiony w których nie mamy konwersji (bo np. są zbyt daleko od siedziby firmy, lub nasz konkurent ma tam bardzo silną pozycję).

Może to tylko tymczasowe i Google to zmieni, teraz korzystanie jest średnio wygodne...