2 września 2009

Google sam zrobi Ci reklamę

„A gdybyś tak powiedział nam, co chcesz sprzedawać, a my tymczasem dopasowalibyśmy to do zapytań zadawanych przez naszych użytkowników... Tylko powiedz czym handlujesz, my zrobimy resztę...” - rozważa Nick Fox business product management director z zespołu Google's AdWords .

Reklamy niezależne od słów kluczowych to tylko jeden z przykładów zmian, jakie mogą czekać branżę SEM w przyszłości. Google zwraca również uwagę na model rozliczeń typu CPA lub jeszcze sprytniejsze sposoby płatności za reklamę. Nick Fox przytacza przykład z późnych lat dziewięćdziesiątych, gdy Google rozpoznawał zaledwie 47 fraz, jakie użytkownicy wyszukiwarki stosowali w poszukiwaniu kaszmirowych swetrów. Dziś, dzięki dłuższym zapytaniom możemy zidentyfikować 73 frazy wpisywane przez internautów chcących kupić kaszmirowy sweter. To naprawdę sporo słów i fraz kluczowych. Fox wróży świat, w którym specjaliści od reklam w wyszukiwarkach nie będą musieli zarządzać długimi listami słów i fraz kluczowych. O ich właściwym wyborze decydować ma sam Google, za sprawą dostarczonych przez zleceniodawcę informacji na temat profilu jego działalności usługowej, produkcyjnej, katalogu produktów itp. Warto pamiętać, że w bazie Google istnieje około 30 milionów słów kluczowych, więc właściwy wybór tych, które przyniosą dochód reklamodawcom, to wcale nie jest prosta sprawa. Ponadto, 20% zapytań, które użytkownicy wpisują codziennie do wyszukiwarki, nie pojawiło się w niej nigdy wcześniej. W związku z tym przewidywanie zachowań użytkowników i ich reakcji na reklamę, również nie jest takie proste, jak może się pozornie wydawać.
Według przewidywań Fox`a, Google sam będzie w stanie kreować reklamy – nie tylko jeśli chodzi o ich treść, lecz także o ich format. Po dopasowaniu reklamy do zapytania, Google zdecyduje czy powinna się ona wyświetlać jako banner, zwykły tekst, a może reklama wideo. Ponadto, przejście od modelu CPC do CPA to według Fox`a wcale nie tak odległa przyszłość SEM. Ma to na celu jeszcze lepsze wyrównanie proporcji między opłatami za reklamy, a ich wydajnością.
Czy taka przyszłość będzie odpowiadać marketerom? Specjaliści z Google chcą wiedzieć, co o ich pomyśle sądzi branża SEM. W związku z tym udostępnione zostało forum, na który reklamiarze mogą śmiało wyrazić swoje zdanie, sugestie i propozycje.
Źródło -> http://econsultancy.com/blog/4424-sem-going-beyond-keywords

--
Maciej Gałecki


Udostępnij:

0 komentarzy: