24 września 2009

SEMcamp po raz czwarty

SEMcamp, mimo krótkiego stażu, zapisał się już na stałe w kalendarzach specjalistów z branży search engine marketing. 23 września br. odbyło się czwarte spotkanie pod tym szyldem.

Zgodnie z przyjętym schematem organizacyjnym, mieliśmy możliwość wysłuchania trzech prezentacji. Jako pierwszy wystąpił gospodarz wydarzenia - Mariusz Gąsiewski - który tym razem skupił się na roli SEO i PPC w budowaniu wizerunku marki. Okazało się, że liczne badania potwierdziły, iż wysokie pozycje w organicznych i sponsorowanych wynikach wyszukiwania podnoszą świadomość marki. Co więcej – duża widoczność danego brandu nie tylko poprawia jego wizerunek, ale ma też wpływ na spadek świadomości marek konkurencyjnych! Nawet w przypadku pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, marka może zyskać jeszcze bardziej promując się w linkach sponsorowanych (pisaliśmy o tym również na naszym blogu). Mariusz podkreślił, że warto inwestować w budowanie wizerunku wśród internautów, nawet jeśli sprzedaż prowadzi się jedynie offline, ponieważ wyszukujący stosunkowo chętniej i więcej wydają „w realu”, niż ci, którzy z wyszukiwarek nie korzystają. Należy stale monitorować otoczenie marki w wynikach wyszukiwania i dbać o pozytywny kontekst. Pomysłem na zagarnięcie TOP 10 - w odpowiedzi na zapytanie brandingowe - może być stworzenie profili na popularnych portalach społecznościowych oraz umieszczenie materiałów na YouTube, jako że te strony zawsze plasują się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Z kolei linki sponsorowane mogą pomóc marce w sytuacji kryzysowej – gdy w Internecie pojawiają się negatywne informacje na jej temat – aby odwrócić uwagę użytkowników.

Kolejny prelegent - Przemek Modrzewski - radził jak pisać dobre teksty dla kampanii AdWords. Kluczem do sukcesu jest nagłówek, dlatego prezentacja była poświęcona głównie tym pierwszym 25 znakom. Przemek zaakcentował, iż kluczem jest wyróżnianie się, a więc lepiej zrezygnować z tak popularnego Keyword Insertion Tool. Nie ma oczywiście uniwersalnej recepty na nagłówek - może on stanowić bezpośrednią ofertę, zaciekawiać pytaniem, mobilizować do działania rozkazem czy tez budzić zaufanie cytatem… Wszystko zależy od przedmiotu reklamy oraz grupy docelowej. Zadaniem copywritera jest analiza potrzeb potencjalnego klienta oraz przedstawienie „unikalnej oferty sprzedaży”. Prezentacja zakończyła się prostym ale ważnym przekazem dotyczącym tekstów reklamowych w linkach sponsorowanych: testuj, testuj, testuj!

Tę myśl podchwycił ostatni mówca - Tomasz Lewandowski z Bluerank - który opowiedział o analizie i optymalizacji formularzy internetowych przy wykorzystaniu Google Analytics i Optimalizatora Witryn. Pierwsze z tych narzędzi pozwala na gromadzenie i analizowanie (zarówno ilościowe, jak i jakościowe) danych o błędach popełnianych przez internautów przy wypełnianiu formularzy. Na ich podstawie wyciąga się wnioski czy i jakie zmiany należy wprowadzić. Z kolei Website Optimizer pozwala przetestować różne wersje zmodyfikowanych formularzy przy pomocy użytkowników, aby wyłonić rozwiązanie zapewniające najwięcej konwersji.

Podsumowując, wszystkie prezentacje okazały się wartościowe, pobudziły audytorium do pytań i dyskusji. Kolejne spotkanie specjalistów z branży SEM najprawdopodobniej pod koniec br. My na pewno będziemy!

PS
Dobra wiadomość dla tych, którzy przyjść nie mogli - wszystkie prezentacje zostaną wkrótce opublikowane na stronie poświęconej SEMcamp. My już teraz zachęcamy do zapoznania się z materiałem przygotowanym przez Tomka Lewandowskiego (osoby zainteresowane mogą zgłosić się do niego bezpośrednio).



--
Redakcja


Udostępnij:

0 komentarzy: