22 sierpnia 2006

Miejsce w wynikach a ruch na stronie

W jaki sposób pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania przekłada się na liczbę wizyt na stronie?

To chyba jedno z pytań, które najbardziej nurtują wszystkich pracujących nad jak najlepszą obecnością serwisów w wyszukiwarkach internetowych. I chociaż z pewnością nie ma jednej poprawnej odpowiedzi, jako że wszystko zależy od zbyt wielu parametrów, to ciekawe zestawienie (dla stosunkowo dużej próby danych) przedstawił jeden z użytkowników earnersforum na podstawie informacji z wyszukiwarki AOL. Wynika z niego np. ponad trzykrotna różnica w liczbie wejść między pierwszą, a drugą pozycją w wynikach wyszukiwania i prawie piętnastokrotna między obecnością na początku (1 miejsce) i na końcu (10 miejsce) pierwszej strony wyników.

Wniosek (jeżeli tylko całkowicie wierzyć zaprezentowanym informacjom) jest zatem jeden - obecność na drugim czy trzecim miejscu to nie sukces, tylko znaczna utrata korzyści i powód do wytężonej pracy - w obliczu tego, co można jeszcze osiągnąć.

--
Maciek Gałecki


Udostępnij:

3 komentarzy:

Maciej Ziemczonek pisze...

Ciekawe badanie, no i wreszcie jakies liczby przedstawiajace roznice pomiedzy poszczegolnymi pozycjami.

Paweł Kądzielawski pisze...

Szkoda tylko, że nie podali badań 2 strony wynikow. Jest wielce prawdopodobne, że pierwsze pozycje na 2 stronie mają wiekszą klikalność niż druga piątka na pierwszej stronie.

mar pisze...

też zastanawiałem się jak zwiększyć ruch na stronie ale przypadkiem trafiłem na stronę http://gourl.org/links gdzie przy odrobinie pracy możemy zwiększyć ruch na swojej stronie od stu do nawet miliona unikalnych odwiedziń