Reklamodawcy idą precz?
Piszą, że reklamodawcy odchodzą z Google. Czy to aż taki trend, czy też po prostu fakt kreowany przez media na zasadzie 'w tym roku wszyscy noszą żółte berety' - zapytał nas jeden ze znajomych blogerów.
Odpowiedź jest w zasadzie jedna - reklamodawcy nie mają powodu odchodzić od Google dopóty, dopóki nie odejdą od tej wyszukiwarki internauci, a na to raczej nie zanosi się przez najbliższe 'sto lat' :)
Skąd to zamieszanie?
MarketWatch podał ostatnio, że reklamodawcy zapowiadają cięcia wydatków na reklamę w Google, bo słowa kluczowe są coraz droższe, a konwersja coraz słabsza. Trochę to jednak mało przekonujące, bo w gruncie rzeczy:
- to sami reklamodawcy ustalają ceny reklamy, rywalizując ze sobą na takim albo innym poziomie kosztów za kliknięcie,
- poza tym, skoro reklama w wyszukiwarce jest coraz droższa, tzn. że chętnych na nią jest coraz więcej, a nie coraz mniej (tak działa właśnie genialna maszynka Google do robienia pieniędzy),
- a jeśli konwersja jest słaba, to powodów szukać należy raczej w słabej ofercie lub np. źle skonstruowanej stronie WWW, na którą przekierowują linki sponsorowane.
Podsumowując, wiadomość o śmierci reklamy w Google jest zdecydowanie przedwczesna :)
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz