19 stycznia 2007

Teleboksy - klikasz i rozmawiasz

Onet zapowiedział wdrożenie usługi pay-per-call i właśnie ją wdrożył. Teleboksy (bo tak się nazywa nowa propozycja dla reklamodawców) dostępne są na razie w wersji beta, ale już można wypróbować sposób ich działania i skuteczność.

Teleboksy to rodzaj boksów reklamowych wyświetlanych na stronach wyników wyszukiwania Onetu. Ich efektem nie jest przekierowanie internauty na stronę WWW, tylko telefoniczna rozmowa z nim. Reklama taka umożliwia pozyskiwanie nowych klientów online tym firmom, które nie mają swojej witryny lub po prostu zależy im na bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem. Prawdopodobnie z teleboksów będą chętnie korzystać dostawcy tzw. produktów i usług trudnych. Rozmowa z klientem sprawdzi się z pewnością na przykład przy popularyzacji i sprzedaży skomplikowanej zwykle oferty finansowej typu ubezpieczenia, kredyty etc.

Reklamodawcy mogą samodzielnie tworzyć i modyfikować swoje Teleboksy poprzez panel administracyjny. Sami też decydują, jaka ma być cena połączenia telefonicznego, co z kolei wpływa na częstotliwość i miejsce (pozycję) wyświetlania reklamy. Skuteczność teleboksów określana jest wskaźnikiem NCTR (stosunek liczby internautów, którzy zadzwonili pod numer wyświetlany w teleboksie do liczby jego wyświetleń). Płaci się oczywiście wyłącznie za efekty, w tym przypadku za przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z odbiorcą (pay-per-call).

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: