30 października 2009

Porównanie wyszukiwarek pod kątem SEO

Gdzie się najłatwiej pozycjonować? Która wyszukiwarka podpowiada najwięcej? Na co zwracać uwagę pracując nad wysokimi pozycjami serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania w pięciu najpopularniejszych na świecie wyszukiwarkach? Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych czynników SEO i ich wpływu na pozycje stron WWW w organicznych wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek.

W zestawieniu wzięto pod uwagę: Google, Yahoo, Yandex, Bing i Baidu oraz 16 najważniejszych czynników SEO, w tym między innymi: linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wiek domeny, gęstość słów kluczowych oraz ich obecność w adresach WWW i miejsce w kodzie HTML, częstotliwość aktualizacji strony, zgodność ze standardami W3C, mapa strony, meta tagi…

Porównanie wyszukiwarek pod względem wybranych działań SEO powstało na postawie informacji zebranych z wielu różnych źródeł, jak: blogi eksperckie z branży search engine optimization opisujące testy i doświadczenia ich autorów, oficjalne wytyczne wyszukiwarek publikowane w Sieci oraz własne obserwacje i Bluerank. Dane te najczęściej się pokrywały tworząc stosunkowo spójny obraz tego, jakie czynniki i w jakich proporcjach są dla poszczególnych wyszukiwarek ważne, a które są mniej istotne przy pozycjonowaniu stron WWW...

Zestawienie dostępne jest pod adresemhttp://szukaj.bluerank.pl/porownanie-wyszukiwarek-w-seo.html

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

6 komentarzy:

trikateczka pisze...

Hej,

jeśli nie występuje na stronie, albo jest zbyt statyczny (na wszystkich ten sam, np z samą nazwą firmy) _title_ to Google sobie ładnie pobiera ze znacznika _H1_ i w SERPach w miejscu tytułu dopisuje jego treść na początku.

Szczególnie dobrze jest to widoczne przy niektórych sklepach.

W takim razie czy rzeczywiście znacznik _H1_ ma aż tak malutkie znaczenie dla Google jak to opublikowaliście?

Maciek Gałecki pisze...

To, że H1 jest wykorzystywany jako tytuł odnośnika w wynikach wyszukiwania nadaje mu znaczenia marketingowego i biznesowego (większy CTR = więcej wizyt) niż czysto "SEO-wego". Z punktu widzenia kryteriów algorytmu to wciąż nagłówek a nie tytuł strony. W prowadzonych przez nas projektach nie widzimy aż tak istotnej zmiany w pozycjach (ruchu, itd.) gdy optymalizacji podlegał wyłącznie ten element kodu, stąd jego "mały" wpływ w dokumencie.

Mały to nie znaczy "malutki" :-)

Ps. Wg ostatniego raportu "search ranking factors" od SEOmoz.org tag H1 ma umiarkowane znaczenie (cyt. "moderate importance").

Tomasz Sobiesiak pisze...

Skupiając się na znaczeniu czysto "SEO-wym" tag _H1_ ma większą wartość niż mała :-)

Maciek Gałecki pisze...

Szanujemy zdanie naszych czytelnikow :]

damian.krawczyk pisze...

hej,

zatem rozumiem, że tekst z supportu Binga:
So in a nutshell, written in the form of naturally spoken language, use your keywords in the following areas for the greatest impact:

4. Meta tags (specifically when used with the name="description" and the name="keyword" parameters)

jest nieaktualny?

pozdrawiam

bluerank pisze...

Naszym zdaniem, znacznik meta keywords ma znaczenie minimalnie większe, niż w przypadku Google, ale ciągle na tyle niewielkie, że jest - co wynika z naszych obserwacji - praktycznie nieistotny w procesie pozycjonowania. Opracowanie udostępnione przez Bing jest z maja tego roku. My od tego czasu - pracując przy kilku projektach SEO realizowanych pod tę wyszukiwarkę - nie zaobserwowaliśmy istotnego wpływu optymalizacji keywordsów na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to nasza subiektywna ocena, ale poparta obserwacjami - stąd takie właśnie stwierdzenie w zestawieniu.