5 października 2009

‘Przejdź do sekcji’ – kolejny krok na drodze ewolucji wyników wyszukiwania

Na początek umieśćmy następujący odnośnik – Zastosowanie przejdź do sekcji

A teraz opowiemy, dlaczego to zrobiliśmy…

Już w kwietniu pisaliśmy o zmianach, jakie występowały w wynikach wyszukiwania, dotyczących linków witryn. Wówczas to informowaliśmy o pojawianiu się linków witryn nie tylko dla pierwszej pozycji w SERP’ach, ale także dla kolejnych wyników. W tym miesiącu pokazywaliśmy natomiast, iż ‘użyszkodnicy’ lubią sobie poklikać w takie linki witryn. Było to możliwe dzięki zmianom, które zachodzą w wyszukiwarce Google, która - jak się wydaje - płynnie zmienia się na naszych oczach w Google Caffeine.

Teraz natomiast (to ‘teraz’ miało konkretnie miejsce jakieś 2 - 3 tygodnie temu) zauważamy kolejną funkcjonalność, jaką prezentuje Google w wynikach wyszukiwania – Google mianowicie pokazuje nam… odsyłacze do etykiet… Sprawa wydaje się nader ciekawa i może wzbogacić prezentację własnej strony w SERP’ach, być może nie tak bardzo jak rich snippets, ale zawsze. ;)

A teraz przykład…

Zastosowanie przejdź do sekcji

W chwili, kiedy to zaobserwowaliśmy wydawało się, że zmiany są właśnie w trakcje implementacji, gdyż odsyłacze można było zobaczyć na Google.com , natomiast na Google.pl zauważyliśmy je nieco później. Poniżej zrzuty SERP’ów z danej chwili z Google.com i Google.pl dla zapytania ‘kody ucieczki encji’.



Po kliknięciu w zaznaczony odnośnik dostajemy się na stronę o następującym adresie url http://www.google.pl/help/codesearch_packagemap.html#xmlencoding.

Bardziej uważni czytelnicy być może dostrzegają już cel naszego odsyłacza z początku wpisu. Jeśli pojawimy się w SERP’ie z naszym odnośnikiem do etykiety na hasło ‘Przejdź do sekcji’ nie omieszkamy o tym wspomnieć. ;)

Co ciekawe, odnośniki takie są przecież prezentowane po haszu (#) co może rodzić pytanie czy (a może kiedy?) Google zacznie ‘czytać’ i indeksować ajax’owe odnośniki… ?

--
Redakcja


Udostępnij:

0 komentarzy: