‘Przejdź do sekcji’ – kolejny krok na drodze ewolucji wyników wyszukiwania
Na początek umieśćmy następujący odnośnik – Zastosowanie przejdź do sekcji
A teraz opowiemy, dlaczego to zrobiliśmy…
Już w kwietniu pisaliśmy o zmianach, jakie występowały w wynikach wyszukiwania, dotyczących linków witryn. Wówczas to informowaliśmy o pojawianiu się linków witryn nie tylko dla pierwszej pozycji w SERP’ach, ale także dla kolejnych wyników. W tym miesiącu pokazywaliśmy natomiast, iż ‘użyszkodnicy’ lubią sobie poklikać w takie linki witryn. Było to możliwe dzięki zmianom, które zachodzą w wyszukiwarce Google, która - jak się wydaje - płynnie zmienia się na naszych oczach w Google Caffeine.
Teraz natomiast (to ‘teraz’ miało konkretnie miejsce jakieś 2 - 3 tygodnie temu) zauważamy kolejną funkcjonalność, jaką prezentuje Google w wynikach wyszukiwania – Google mianowicie pokazuje nam… odsyłacze do etykiet… Sprawa wydaje się nader ciekawa i może wzbogacić prezentację własnej strony w SERP’ach, być może nie tak bardzo jak rich snippets, ale zawsze. ;)
A teraz przykład…
Zastosowanie przejdź do sekcji
Po kliknięciu w zaznaczony odnośnik dostajemy się na stronę o następującym adresie url http://www.google.pl/help/codesearch_packagemap.html#xmlencoding.
Co ciekawe, odnośniki takie są przecież prezentowane po haszu (#) co może rodzić pytanie czy (a może kiedy?) Google zacznie ‘czytać’ i indeksować ajax’owe odnośniki… ?
--
Redakcja
0 komentarzy:
Prześlij komentarz