8 sierpnia 2006

SEM skuteczny w przemyśle motoryzacyjnym

Jak się okazuje, marketing wyszukiwarek internetowych może być bardzo efektywny w przemyśle motoryzacyjnym. Wyniki badania, przygotowanego wspólnie przez Yahoo! i comScore, analizującego rynek amerykański, pokazują nie tylko jak popularna jest tematyka motoryzacyjna wśród osób korzystających z wyszukiwarek (w ciągu 3 miesięcy trwania badania, prawie połowa Amerykanów odwiedziła jakąkolwiek stronę z tej branży), ale przede wszystkim jak search engine marketing może pomóc w nawiązaniu kontaktu z potencjalnym klientem i doprowadzeniu potem do zawarcia transakcji.

Polecamy zapoznanie się z szeregiem ciekawych danych, np. o rodzaju poszukiwanych informacji (77% użytkowników poszukiwało informacji o konkretnym modelu samochodu, 56% szukało informacji o dealerze, a 32% chciało znaleźć informacje o cenach) czy przełożeniu zamiarów zakupowych osób korzystających z wyszukiwarek na wizyty na serwisach motoryzacyjnych i późniejszą liczbę zrealizowanych transakcji.

Amerykański rynek motoryzacyjny z pewnością różni się od polskiego, tym niemniej warto spojrzeć na prezentowane informacje przez pryzmat sposobu pozyskiwania informacji przy okazji realizacji złożonego procesu zakupowego, jakim jest nabycie samochodu (zwłaszcza w Polsce).

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: