29 sierpnia 2006

Polscy internauci o reklamie internetowej

Firma Gemius.pl zrealizowała ostatnio badanie ankietowe wśród internautów z Europy Środkowo - Wschodniej, sprawdzające nastawienie i opinie o reklamie internetowej. W kontekście uzyskanych informacji warto podkreślić kilka faktów:

  • preferowane są mniej agresywne formy reklamowe (niezależnie od kraju pochodzenia ankietowanego);
  • 3 na 10 internautów jest pozytywnie nastawionych do linków sponsorowanych (chociaż ta forma reklamy nie należy do najbardziej rozpoznawalnych, być może ze względu na jej małą agresywność?);
  • tylko co piąty internauta zwraca uwagę na formę reklamy (czyżby zatem przekaz wizualny zaczynał odgrywać mniejszą rolę?);
  • polscy internauci są pragmatyczni - wymagają od kampanii reklamowej łatwego i w miarę bezpośredniego dostępu czy to do strony transakcyjnej czy też szczegółowego opisu reklamowanego produktu lub usługi.
Z powyższych informacji wyłania się obraz polskiego użytkownika Sieci, nieco już zmęczonego intruzywnymi formami reklamowymi, które atakują go na każdym kroku. Zaczyna on za to zwracać większą uwagę na przedmiot i treść kampanii niż na sposób prezentacji (uczymy się przecież "reklamowej ślepoty"). Czyżby zatem - w świetle optymistycznych prognoz dla reklamy kontekstowej - tradycyjny link sponsorowany i dobrze skonstruowana kampania linków (wiodąca jak po sznurku do konkretnych informacji) miały być jeszcze bardziej skutecznym narzędziem promocyjnym...?

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: