AdSense dla kinomanów
Reklama tekstowa w wyszukiwarkach (w postaci płatnych odnośników) cieszyła się do tej pory stosunkowo niewielkim zainteresowaniem w sektorze rozrywkowym. Wedle danych Google, które przyjrzało się ostatnio branży filmowej, producenci i dystrybutorzy przeznaczają zaledwie 2,6% budżetów reklamowych na promocję online, tymczasem...
Ponad 1/3 kinomanów twierdzi, że Internet i informacje tu znalezione mają największy wpływ na ich decyzję dotyczącą tego, czy obejrzą dany film czy nie. 7 na 10 wchodzi na WWW aby dowiedzieć się czegoś o filmie zareklamowanym w TV lub zarekomendowanym przez znajomego. Połowa używa Internetu do sprawdzania programu kin. Potencjał zatem jest, tylko dlaczego nie jest wykorzystywany?
Google podpowiada, że w tej branży - w przypadku promocji filmów, warto postawić przede wszystkim na reklamę w AdSense, dzięki czemu można popularyzować film wśród grup potencjalnie zainteresowanych jego tematyką. Zrealizowana już tego typu kampania przyniosła satysfakcjonujące rezultaty. 33% osób, które oglądały film podczas tzw. weekendu otwarcia, dowiedziało się o nim z Internetu. Zatem... i w branży rozrywkowej marketing w wyszukiwarkach - wbrew pozorom - może także przynieść całkiem wymierne korzyści. Trzeba tylko optymalnie dobrać rodzaj reklamy i warunki jej targetowania.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz