23 października 2006

Optymalizacja stron WWW a skuteczność SEM

Dobrze przygotowane strony internetowe są częściej odwiedzane przez użytkowników Sieci, a także skuteczniejsze - i w przekazie marketingowym i w wynikach związanych z bezpośrednią akcją internautów na stronie (np. dokonanie zakupu czy wypełnienie ankiety). Optymalizacja WWW ma więc swoje znaczenie również w przypadku prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Jeśli strona docelowa (tzw. landing page) czyli ta, na którą trafiają internauci po kliknięciu w płatny odnośnik, spełnia wymogi web usability i odpowiednio eksponuje najważniejsze dla danej kampanii elementy - konwersja będzie z pewnością wyższa.
Google doradza swoim klientom jak konstruować skuteczne 'landing pages', aby kampania linków sponsorowanych przyniosła jak najlepsze rezultaty. Udostępnione właśnie w wersji beta darmowe narzędzie Website Optimizer pozwala, poprzez sprawdzenie różnych wersji strony docelowej, wybrać do kampanii linków tę, która uzyska najlepszy współczynnik konwersji. Taka jest przynajmniej teoria... a sprawdzić ją mogą na chwilę obecną tylko niektórzy reklamodawcy zaproszeni do testów Optimizera przez Google. -- Aneta Mitko


Udostępnij:

2 komentarzy:

kasia pisze...

Zgadzam się, optymalizacja strony internetowej jest bardzo ważna. Tylko czasem niestety o tym zapominamy... Tymczasem jeśli strona jest niefunkcjonalna, trudna w nawigacji i mało intuicyjna, a przede wszystkim merytorycznie nieprzydatna internaucie to ten szybko z niej "ucieknie".

Dlatego też warto przemyśleć kwestię budowy i zawartości naszego serwisu oraz odpowiednio go zoptymalizować.

Myślę, że dobrym pomysłem jest skorzystanie z akcji takich, jak ta zorganizowana przez Adseo (http://www.adseo.pl/promocje.html). Za darmo można otrzymać audyt własnej strony www, wykonany przez profesjonalistów.

bluerank pisze...

Konkurencja reklamuje sie na naszym blogu :-) Milo byc docenionym rowniez w taki sposob :) Dziekujemy.