Kampania SEM zintegrowana z...
Jak wygląda, czy też - jak powinna wyglądać współpraca agencji SEM z 'tradycyjną' agencją reklamową przy realizacji kampanii promocyjnej dla marki, produktu czy usługi? W kilku punktach przypominamy to, co najważniejsze, aby nasza zintegrowana kampania reklamowa była… bez zarzutu.
Działania prowadzone w ramach kampanii SEM powinny być spójne z pozostałymi działaniami marketingowymi. Powinny zatem między innymi nawiązywać / wykorzystywać:
- hasła reklamowe z kampanii ATL / BTL, zaadaptowane do reklamy tekstowej w wyszukiwarkach,
- te same kreacje graficzne, przystosowane do formatów reklamowych wyszukiwarki,
- telewizyjne reklamy, przystosowane do wymagań reklamy video w Google.
Rzetelnie przygotowana kampania linków sponsorowanych to kilka etapów prac. Najpierw agencja SEM analizuje biznesowe i marketingowe cele klienta, zapoznaje się z jego strategią, specyfiką działania i oferty, przygląda się serwisowi WWW. Dopiero potem zaczyna powstawać koncepcja kampanii SEM...
- Wybór mediów / wyszukiwarek / sieci kontekstowych, etc.
- Konstrukcja strategicznego podziału słów kluczowych (na grupy).
- Opracowanie koncepcji głównych (oraz dodatkowych) przekazów reklamowych.
- Szczegółowe przygotowanie struktury kampanii (z uwzględnieniem budżetu mediowego).
- Copywriting i / lub stworzenie (dostosowanie) form graficznych, multimedialnych dla SEM.
- Utworzenie kont dla kampanii w wybranych systemach reklamowych (Google lub innych wyszukiwarek).
- Wdrożenie / uruchomienie narzędzi badających efektywność działań reklamowych (np. podpięcie kodów konwersji Google AdWords / Analytics).
- Start kampanii.
Następne kroki to monitoring i optymalizacja… która w zasadzie nigdy się nie kończy ;)
Tak to - pokrótce - wygląda. Niestety, wiele jest jeszcze osób, dla których kampania linków sponsorowanych to "tylko kilka kliknięć w panelu Google, a reszta… robi się sama". :/
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz