30 marca 2007

Oszustwa na słowach kluczowych

Jedna z notek poruszająca temat nieuczciwych pozycjonerów stron WWW wywołała ostatnio dyskusję na naszym blogu. Dzieje się tak zresztą zawsze, kiedy mowa o etyce w biznesie, nieuczciwych usługodawcach, etc. Ponieważ jednak zagadnienia te wydają się nam niezwykle istotne, postanowiliśmy pociągnąć ten wątek.

Wcześniej pisaliśmy o opieraniu pozycjonowania wyłącznie na płatnych linkach zewnętrznych, a także o linkowaniu pozycjonowanego serwisu wyłącznie do własnego zaplecza witryn, dzięki czemu firmy pozycjonerskie mają całkowitą władzę nad klientem. Dziś chcielibyśmy wspomnieć jeszcze o nieuczciwym doborze słów kluczowych.

Na czym rzecz polega? Niektórzy pozycjonerzy reklamują swoje usługi, gwarantując pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania - szybko i tanio. Swoje działania opierają oni jednak na tych słowach i frazach, które nie są konkurencyjne, a co ważniejsze - nie są optymalne dla danego klienta i jego serwisu, ponieważ za ich pomocą internauci nie wyszukują w necie produktów czy usług oferowanych przez tego klienta. Słowa kluczowe zaproponowane przez pozycjonera nijak się mają do profilu zleceniodawcy albo są tak niszowe, że nie warto się nimi zajmować.

Na proceder ten zwraca uwagę także Tomasz Frontczak - autor artykułu poświęconego tematowi badania słów kluczowych. Podkreśla on, że każdy kto zleca pozycjonowanie swojej strony, powinien znać przynajmniej podstawy keyword research, aby nie dać się nabrać. Jeśli w ogóle nie orientuje się w temacie, lepiej uważać na takie wątpliwe promocje.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

2 komentarzy:

Cezary Lech pisze...

Tak jak w poprzednim poście miałem częściowo odmienne zdanie tak w tym przypadku zgadzam się w 100%. Dobór nieefektywnych słów kluczowych dla klientów jest powszechnym nadużyciem w branży. Należy z tym walczyć !

Więcej artykułów z tej tematyki także na www.sprawnymarketing.pl

bluerank pisze...

A tutaj jest link: www.sprawnymarketing.pl