Google będzie cenzurować reklamy?
Australijski odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta skierował do sądu sprawę przeciwko firmie Google - czytamy na stronach portalu Money.pl.
Poszło o linki sponsorowane. Ich treść wskazywała na inną firmę niż ta, do której prowadził odnośnik. Klasyczna nieuczciwa konkurencja poprzez wykorzystywanie nazwy innej firmy i czerpanie korzyści np. z jej dobrego wizerunku czy szerokiej znajomości marki. Znamienne jest jednak to, że do odpowiedzialności prawnej pociągnięta została wyszukiwarka pod zarzutem dopuszczania do takiej sytuacji i wprowadzania swoich użytkowników w błąd.
Podobna sytuacja (choć wtedy chodziło wyłącznie o słowa kluczowe, a nie tekst reklamy) miała miejsce w ubiegłym roku w Europie, tym razem jednak sprawa ma nieco więcej aspektów. Takie, a nie inne sformułowanie zarzutów przeciwko Google Inc. powoduje bowiem, że w przypadku jego przegranej może dojść do tego, że wyszukiwarka będzie zmuszona precyzyjnie (precyzyjniej niż dotychczas) monitorować treść emitowanych przez siebie reklam.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz