2 lipca 2007

Pajacyki w AdWords


I z linków sponsorowanych czasem można się pośmiać. Dotarł do nas niedawno pewien screenshot… Zestawienie słów przypadkowe czy zamierzona gra z odbiorcą? ;-)

BTW
W przypadku reklam sklepów internetowych poprzez płatne odnośniki często może zdarzyć się taka nietypowa sytuacja. Dlaczego? Ponieważ promując w AdWords np. internetową księgarnię, reklamodawcy mogą skorzystać z funkcjonalności Keyword Insertion Tool i zastosować prosty użyteczny zabieg - dynamicznie generowany tytuł linków sponsorowanych, uzależniony od słów kluczowych i tego, co internauta wpisuje akurat w wyszukiwarce. Wykorzystywana jest wówczas zwykle jedna reklama z jakimś uniwersalnym tekstem typu "szybka dostawa niskie ceny", zmienia się tylko jej tytuł, który może być jednocześnie powiedzmy tytułem książki lub płyty sprzedawanej w naszej przykładowej księgarni.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

2 komentarzy:

Aneta Mondry pisze...

Zaprezentowany screenshot to idealny przyklad pulapki w jaka mozemy sie dac zlapac wykorzystujac opisane nerzedzie w nie do konca poprawnie skonfigurowanej kampanii.

A wystarczylby podzial grup reklamowych w oparciu chocby o podstawowe kategorie produktow (np. plyty, ksiazki, czasopisma etc.) oraz dodanie do kazdej z nich tekstu reklamowego z uzyciem kategorii produktu w opisie (zeby zaznaczyc, ze chodzi o ksiazke a nie o paste do butow).
W takim ukladzie zastosowanie KIT pozwoliloby nie tylko uniknac wpadki, ale rowniez podniesc jakosc samego linku (oraz tak pozadany wspolczynnik konwersji :)

Dla zobrazowania podsylam przyklad:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kokaina&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

Jedrulek pisze...

To by pomogło na kontencie, ale przy wyszukiwarce nie bardzo.
Mogliby w sumie użyć wykluczające slowo kluczowego w dopasowaniu dokladnym -[kokaina]
Widzialem też jakies dyskusje na podobny temat na forum pomocy Adwords (http://groups.google.pl/group/adwords-help-pl)